"הפרסום ברדיו חזק ובולט" ומביא תועלת כחמור העולה בסולם

רגיל

מלאכי [הפרסום ברדיו עובד!] חזקיה: "הפרסום ברדיו חזק ובולט" – מה עוד אפשר להגיד על המסר הגברי הזה? – יש להם יציאות לפרסומאים האלה.

ביום ראשון הקרוב 30 באוקטובר, ייסגר המכרז של רשות השידור בקשר להזמנה, הכנה או הפקה של תשדירי פרסומת ברדיו.

המכרז למתן שרותי פרסום ברדיו

קראתי את המכרז, כדי להבין מאיפה באה הרעה החולה הזאת.

יש  במכרז סעיף כזה:

"ועדת המכרזים רשאית לפסול הצעת מציע במכרז, בין  היתר, בהתקיים אחד מהמצבים הבאים: ההתקשרות עם אותו מציע עלולה להיות נוגדת את טובת הציבור; ההתקשרות  עם אותו מציע עלולה להיות נוגדת את האינטרסים של הרשות; ההתקשרות עם אותו מציע עלולה להוות סיכון לביטחון המדינה… "

תשדירי הפרסומת ברדיו מזיקים לציבור ונוגדים את טובתו תכלית ניגוד. הם אולי מביאים תועלת ל"אינטרסים של הרשות", ואם כך – יש ניגוד אינטרסים בין הציבור לרשות.

אני לוקחת שעת שידור אחת, כדוגמה לתשדירי הפרסומת ברשת ב' היום, יום חמישי 27 באוקטובר 2011:

פרסומת

משהו מההתרשמות שלי

משך הזמן

פרסומת לבנק באמצע החדשות

כעונש למי שפותח את הרדיו רק כדי להאזין לחדשות

10 שניות?

פרסומת לסרטן המעי הגס

רק מעט מאוד מהמאזינים מעוניינים במידע הזה בדיוק ברגע זה ואלה, רובם יצליחו בקלות למצוא מידע רפואי כזה באינטרנט.

מי מעוניין בהפחדה הזאת על הבוקר? זו מניפולציה גסה (תרתי משמע) ומיותרת, שמתחפשת למידע.

31:48-32:48

חסות לפייסבוק???

לא מבינה. אולי זה טיזר?

32:48-33:03

מרכזיית טלפונים לעסקים

רוב בני האדם הם לא בעלי עסקים ורוב בעלי העסקים עסוקים מכדי להקשיב.

33:20-33:33

עזרה בהשגת פיצויים

פרסומת שמתחזה למדור ייעוץ.

במקום להתייחס אליה – אספר את סיפורי האישי: ימים אחדים לאחר שחוקק בכנסת החוק בנוגע לפיצויים לנפגעי שיתוק ילדים, קיבלתי טלפון מחברה כלשהי, שידעה (ממקורות עלומים) שאני זכאית לפיצויים האלה. הם הציעו לי עזרה בקבלת המגיע לי. במציאות הביטוח הלאומי עשה את עבודתו נאמנה ואני לא נזקקתי לשום עזרה. לוא נעניתי להצעתה של החברה הפולשנית הלזאת הם ודאי היו גוזרים את הקופון שלהם מתוך הפיצויים שלי.

33:34-33:58

פתיחת מוזיאון ת"א הבנין החדש

???

33:59-34:10

מים

כל העסק הזה עם המים מעצבן. מה, כבר אי אפשר לשתות מים מהברז?

34:11-34:25

שידוכים בטלפון

כן, אם אהבה זה אינסטנט פודינג אז ככה מוצאים אותה.

34:26-34:56

הבטן הגדולה שלנו

עוד הפחדה שאינטרס מסחרי בצדה

34:57-35:26

עוד פעם המרכזיה  לאיזה עסק

אגב, מה יש יותר בין מאזיני רשת ב', בעלי עסקים שבדיוק צריכים מרכזיה או היפוכונדרים?

35:26-35:55

עוד פעם מים

למה כל דבר פעמיים? לא רק היפוכונדרים אלא גם קשי תפיסה?!

35:55-36:07

עוד פעם מוזיאון

36:07-36:12

ביטוח

כאילו פרסומת של דואר ישראל – אבל אם אני מבינה נכונה – זה עוד שרות מופרט.

ובאשר למה שבין ההבטחות של חברות הביטוח לבין מה שהן מקיימות – צריך ביטוח נגד חברות הביטוח.

36:12-36:51

משקפיים/מכשיר שמיעה

וכמה חרשים מאזינים לתוכנית?— סתאאאאם.

48:12-48:39

פרסומת לעיתון

עיתון שיש לו אתר אינטרנט שהוא בטח הרבה יותר פופולארי מהרדיו.

48:39-48:47

הסכנה לחלות בעוד איזה מחלה

לא שזה לא מסוכן – אבל בחיית רבק – כמה מחלות על הבוקר?

48:47-49:19

עוד פעם פרסומת לעתון

49:19-49:29

מלאכי [חזק ובולט] חזקיה

"צניעות אפקטיבית" באפקטים של תורה מסיני.

49:29-50:09

בית אבות

אגב, נראה לי שהזקנים מאוד מאוד, אלה  שלא אימצו להם את האינטרנט כחלק מהחיים, אלה הם הקהל המשמעותי של הרדיו. שלא כמו  הצעירים, אין להם ציפייה למידע מיידי תחת אצבעותיהם והם לא מצפים לבנות לעצמם את מקורות המידע שלהם, תפורים לפי מידותיהם.

50:09-50:38

עוד שתי פרסומות שכבר היו קודם

53:25-53:44

חברת תעופה

אולי זה בשביל הבעלים של החברה שבדיוק טס לחפש מרכזיה.

53:44-53:56

שוב ביטוח

לא מספיק לנו המחלות – עכשיו גם כל האסונות שיקרו לנו: שריפה, גנבה, הצפה…

53:57-54:23

פעם שלישית אותן פרסומות

נו די כבר!

54:23-55:55

כמעט 10 דקות –  כשישית מהזמן בין שתי מהדורות חדשות – נגזלות לטובת חומר לא מערכתי, תוך שימוש במניפולציות שונות ומשונות. חלק גדול מאוד מהזמן הזה מוקדש למחלות ומיני אסונות לא-עלינו. אין פלא שיש ירידה בהאזנה לרשת ב'. הנה המקור למידע זה: TGI:גלגלצ הכי מואזנת, 'קול ישראל' נחלשת, רדיו דרום ו'אקו 99' מזנקות

כמה הערות לסיום:

הפרסום בשידור הציבורי גורם להפחתת מספר המאזינים לרדיו. הוא לגמרי לא מתאים למי שחי ברשתות החברתיות ומשיג בקלות את כל המידע הנחוץ לו ורק המידע הנחוץ לו, בזמן המתאים ובמינון הרצוי. הפרסום הזה הוא כלי מיושן שקיים רק בגלל שיש מנגנון שמקיים אותו. הוא מיותר, מגוחך, בלתי רלוונטי. זו רעה חולה, זה מה שזה. וחבל לי על העובדים הטובים של הרדיו, שצריכים לשחות בסחי הזה.

אני מאוד אוהבת להקשיב לרדיו, בעיקר לתוכנית המצויינת הזו, ממנה גם לקחתי את המדגם שכאן. יש דרכים להפוך את הרדיו למתאים לזמננו, אבל קול ישראל לא צועד בדרכים האלה.

מודעות פרסומת

תגובה אחת »

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s